Het Sinterklaasfeest is een oer-Hollandse traditie die al eeuwenlang bestaat. Al vanaf september, wanneer de eerste pepernoten alweer in de winkels liggen, beginnen bij de meeste kinderen de Sinterklaaskriebels te komen. De hele Sinterklaasbombarie die dan komt, met als afsluiting Pakjesavond, maakt de vreugde bij veel kinderen compleet.

Niet alle kinderen kunnen meedelen in deze vreugde. Sommige gezinnen hebben een dermate laag (gezamenlijk) inkomen, dat Sinterklaas niet langskomt. Deze kinderen kunnen tijdens kringgesprekken op school niet vertellen wat ze van de Sint hebben gekregen, en bij hun vriendjes op het schoolplein lopen ze tegen hetzelfde probleem aan. Kinderen denken soms niet lief te zijn geweest of zijn verdrietig dat Sinterklaas hun huis is vergeten langs te gaan.

Dit strookt niet alleen met de traditie, maar ook met het rechtsvaardigheidsgevoel. Daarom hebben wij in 2008 de actiegroep “ Sint voor ieder Kind” opgericht, dat het jaar daarop al een echte stichting werd, opererend in de gemeente Voorst en bepaalde doelgroepen in Apeldoorn. Nu maken we ieder jaar honderden kinderen blij met cadeautjes die ze anders niet hadden gekregen. De blije gezichtjes van de kinderen als onze Pieten cadeautjes komen brengen, maken het bestaan van onze Stichting meer dan waard!